Кандидат-шофьорите от днес ще трябва да преминават през нови изпитания. Теоритичните изпити ще се провеждат по нов начин, като оценяването ще се извършва по електронен път.

Транспортният министър Ивайло Московски даде официален старт на новото специално устройство, което ще сканира попълнените листовки и ще отчита грешките на кандидатите. В момента листовките се попълват на хартиен носител, а след Нова година това ще става на електронни таблети, с което системата ще се дигитализира напълно. По думите на Московски субективният момент е елиминиран изцяло и не са възможни корупционни практики.

Транспортният министър също така уточни, че всички автомобили, с които се провеждат практическите изпити, вече са оборудвани с камери. По думите му качеството на обучение и на знание у водачите е много по-високо след въведените промени в изпитния процес.

По темата за БДЖ Московски коментира, че дружеството е в технически фалит, защото не може да обслужва 800-те милиона лева дълг, които има. "Целта ни е догодина то да не бъде на загуба", каза още транспортният министър. По думите му загубата тази година ще бъде около 25 милиона лева, което е постижение в сравнение с миналата година, когато е била почти 50 милиона лева.

Московски уточни, че закриването или разреждането на губещи линии ще става само след подробен анализ и след доказателства, че има алтернативен транспорт в засегнатите райони.

По повод твърденията на бившия транпортен министър Петър Мутафчиев, че липсващите вагони от състава на БДЖ всъщност са "изчезнали" по време на управлението на ГЕРБ, между 2009 и 2010 година, Московски коментира: "Не бих желал да персонализирам отговорността, тъй като докладът, който беше при мен, показва, че това е един процес, започнал след 2001 година. В картотеките на БДЖ се водят значителен брой - около 1000 - непреброени вагона".