Транспортният министър Ивайло Московски даде официален старт на новото специално устройство, което ще сканира попълнените листовки и ще отчита грешките на кандидатите. В момента листовките се попълват на хартиен носител, а след Нова година това ще става на електронни таблети, с което системата ще се дигитализира напълно. По думите на Московски субективният момент е елиминиран изцяло и не са възможни корупционни практики.
Транспортният министър също така уточни, че всички автомобили, с които се провеждат практическите изпити, вече са оборудвани с камери. По думите му качеството на обучение и на знание у водачите е много по-високо след въведените промени в изпитния процес.
По темата за БДЖ Московски коментира, че дружеството е в технически фалит, защото не може да обслужва 800-те милиона лева дълг, които има. "Целта ни е догодина то да не бъде на загуба", каза още транспортният министър. По думите му загубата тази година ще бъде около 25 милиона лева, което е постижение в сравнение с миналата година, когато е била почти 50 милиона лева.
Московски уточни, че закриването или разреждането на губещи линии ще става само след подробен анализ и след доказателства, че има алтернативен транспорт в засегнатите райони.
По повод твърденията на бившия транпортен министър Петър Мутафчиев, че липсващите вагони от състава на БДЖ всъщност са "изчезнали" по време на управлението на ГЕРБ, между 2009 и 2010 година, Московски коментира: "Не бих желал да персонализирам отговорността, тъй като докладът, който беше при мен, показва, че това е един процес, започнал след 2001 година. В картотеките на БДЖ се водят значителен брой - около 1000 - непреброени вагона".