На срещата ученици от цялата страна поискаха въвеждане на механизми, чрез които да се повиши мотивацията както на учениците, така и на учителите.
"При среден успех под 4.50 учениците да бъдат премествани в отделна паралелка или да бъдат премествани в друго училище, ако това е елитно", каза Йоана Николова, София
Много учители просто нямат стимул да преподават, нямат стимул да научат учениците на нещо и това според мен е големият проблем, коментира Петя Шишитева, Бургас.
От своя страна заместник-министър Коджабашиева отговори, че има идея да бъде въведена система на атестация за учителите. Оценки ще им се поставят както от директора, така и от ученици и учители.
Предвижда се още учебният материал да бъде така разпределен, че 60 процента от часовете да са за усвояване на нови знания, а останалите 40 процента за преговор и затвърждаване. Министерството работи и върху промени в наредбата за стипендиите. Учениците днес също излязоха със свое предложение.
"Нашето предложение е те да не са фиксирани, а да бъдат процент от минималната работна заплата”, каза Деяна Маринова от Силистра.
Учениците от професионалните гимназии повдигнаха въпроса за двете задължителни матури, които се държат при завършване на средното образование. И получиха желания отговор.
"Това, което предлагаме, втория задължителен зрелостен изпит за професионалните гимназия да бъде държавния изпит по професията", каза зам.-министърът на образованието, младежта и науката.
Така, когато бъдат приети промените в закона, учениците в професионалните гимназии ще държат два, а не три изпита при завършване на образованието си.