В страната започна голямото асфалтиране на дупки, отворили се по пътищата след зимата.

Приоритетни за асфалтиране тази година ще бъдат големите булеварди, защото по тях се движи градският транспорт и те поемат най-натоварения трафик.

В София за ремонт са отделени десетки милиони левове, но цялостно асфалтиране ще има само там, където се копае за метрото или за канализация.

Във Варна ще бъдат закърпени над 26 хиляди квадратни метра дупки, съобщи днес кметът Кирил Йорданов. Парите, определени за ремонти са 8 милиона лева.

Следващата седмица фирмите-изпълнителки ще започнат да кърпят и малките улици.

Изобретателни граждани намериха начин със свои сили да асфалтират дупките, където общинските екипи няма да стигнат.

“Купува се материал, слага се в дупката и минаваш с колата отгоре”, така Георги Николов обясни метода на кърпене, който се прилага от обикновените хора за ремонтиране на път, свърващ Суходол и Перник.

Екипът на bTV Новините реши да провери трудно ли е сам да асфалтираш дупка. Купуват се две баки специален асфалт, всяка от които тежи 25 килограма. Асфалтът се сипва в дупката, дори да е мокра. След това с гумата на колата се минава през кратера и… готово - изкопът е запълнен.

Инвестицията е в размер на 40 лева.

Повечето общини в страната планират начало на ремонтни дейности още в първите дни на април. Освен в градовете, ремонти ще се правят и на междуградските пътища. По информация от Агенция “Пътна инфраструктура” общо за текущи ремонти и поддръжка тази година са отделени 30 милиона лева за 20 хиляди километра пътища.

За зимно почистване парите са 55 милиона, а за аварийната програма - 15 милиона.