Служителите работят много по-добре, когато са подложени на саркастични забележки от страна на началството и колеги, отколкото, ако са поставени в "щадяща" психиката им среда, пише в. "Дейли мейл", позовавайки се на израелско проучване.
Екип от университета "Бар Илан" в Тел Авив с изненада откри, че подигравките, противно на очакванията, се оказали голям „катализатор” на работното място. Подложени на подбив, служителите стават значително по-креативни и влагат повече мисъл при изпълнението на всекидневните си задължения. Те започват да гледат на нещата под различни ъгли, а не едностранчиво. От друга страна, хуморът в забележките намалява напрежението в колектива.
Израелските учени провели експеримент с 375 студенти по машинно инженерство. Те разиграли ситуация, в която се превъплъщават в служители в бюро за обслужване на клиенти, които трябва да отговарят на телефонни повиквания.
На участниците в експеримента им пускали по телефона три вида разговори – ядосани, нормални и саркастични. При възмутените обаждания студентите се стараели повече, отколкото при нормалните. Но изненадата дошла при саркастичните позвънявания от рода на: "Вашата услуга е леко-по бърза от костенурка"... Тогава усърдието на участниците достигало върха.
Според ръководителя на изследването Ела Мирон-Спектър гневът, примесен със сарказъм, отключва механизмите на комплексното мислене при решаването на сложни креативни задачи.
