Прокуратурата ще повдигне обвинение срещу ватманката, която предизвика тежката катастрофа вчера в центъра на столицата. Според събраните доказателства Янка Илиева не е задействала навреме спирачките на трамвая и ще отговаря за причинени телесни повреди на повече от едно лице.

Състоянието на двете пострадали при катастрофата жени се стабилизира

и те са без опасност за живота, съобщиха от „Пирогов” и ВМА. Всички останали пострадали вече са изписани. Инцидентът провокира репортерската ни проверка колко сигурни са трамваите.

Злополучният трамвай вече запечатан и прибран в ДЕПО. Вчера 21-годишната чешка мотриса помете една маршрутка и лека кола.

Трамвай номер 10 минава технически преглед на 28-ми септември.  Бил е в безупречно състояние за годините си, твърдят специалисти от Столичния електротранспорт.

„Ежедневно всичките трамвайни мотриси минават на преглед за състоянието на спирачна система, осветление, фарове, габарити... Няма проблем не само последните 10 дни, всичките заявки са добър, добър, добър”, каза инж. Милен Мильов, началник Oтдел "Tехнически и качествен контрол" към Столичен електротранспорт.

Разследването е в ход, работи се и по версията грешка на водача

Ватманката Янка отказа да застане пред камера. Нейни колеги обаче разказаха, че трамваят е имал технически проблем със спирачките и затова не е успял да спре. Колата е била качвана на канал преди 10-тина дни - теза, която потвърдиха и техническите лица. Проблемът обаче не бил в спирачките.

Според инж. Милен Мильов имало оплаквания, че не работят пясъчниците - система за пускане на пясък, при хлъзгаво време, на листопад, на снеговалеж пуска допълнително пясък, да е по ефективно спирането.

Този трамвай е юноша, в сравнение с останалите коли. Средната възраст на автопарка е над 35 години.

При различни степени на модернизация трамваите могат да бъдат използвани до 30 години и над 30 години, каза обаче началникът на Столичен електротранспорт Евгени Ганчев.

305 трамвая дневно обикалят София. Последните нови мотриси са от 1998 година - 17 броя чешки. Над 2 милиона евро струва един нов трамвай.