Мобилните оператори у нас нарушават правата на потребителите и злоупотребяват с икономическото и информационното си превъзходство. Това констатира след обширна проверка националният омбудсман Гиньо Ганев.

Мобилните оператори допускат високомерно пренебрежение към отделния потребител и неоправдано чувство за всепозволеност - това са част от констатациите на проверяващите.
Най-много оплаквания при омбудсмана като защитник на правата и интересите на българските граждани са постъпили за случаите, когато потребителят иска да прекрати договор.

"Около автоматичното им продължаване и непосилните им неустойки, с които се товарят потребителите, без тези неустойки да са съразмерни със щетите, които понасят мобилните оператори", каза Гиньо Ганев.

След проверката, сезирани и отговорни да вземат решения, и мерки в интерес на потребителите, са министъра на икономиката, Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на конкуренцията по подозрение, че мобилните оператори работят в съглашение.

"Това са едни тип много близки една до друга структури, които са самостоятелни, но са мълчаливо съюзени около политиката, която правят еднопосочно", каза Гиньо Ганев.

Само един от мобилните оператори беше изпратил представител при омбудсмана. По-късно от фирмата съобщиха, че подкрепят усилията на Гиньо Ганев.