Миналата година Добромир и приятелите му решават да прекарат почивката си в Балчик. В интернет намират хотел, който отговаря на изискванията им - приятен, уютен и на добра цена. Веднага капарират почивката си. Когато пристигат в хотела на рецепцията ги предупреждават, че той е нов.
И се оказа, че стаите са наистина нови. Буквално от онзи ден. Току-що боядисани, току що лакирани, миришещи на боя, на лак - стаи с едно легло, без мебели, бани без мебели и почти никакви удобства, обяснява Добромир Добрев.
От хотела отказват да им върнат парите, предлагат варианта да си изберат друга стая.
От потребителските асоциации казват, че в края на всеки летен и зимен сезон, към тях "заваляват" сигнали с оплаквания от хотелиери. Най-често за подвеждаща и невярна реклама. Въпреки стотиците сигнали обаче, в българското законодателство все още няма описани конкретни мерки срещу недобросъвестните търговци!
В такава ситуация хората могат да сигнализират контролния орган, който е КЗП, която от своя страна може да наложи санкции на хотелиера или ресторантьора, заяви Богомил Николов, Асоциация "Активни потребители".
Глобите са скромни - от 500 до 2000 лева.
До две години се очаква в сила да влезнат нови европейски директиви, които да описват компенсациите именно при такива потребителски казуси.
И ако в закона за туризма все още нашите индивидуални права на потребители не са добре защитени, то поне в частта си за пакетните услуги потребителите могат да разчитат на известни права.
Важно е да знаем основните от тях, а именно:
След като почивката ви е резервирана, агенцията не може да прави значителни промени като смяна на хотела или на часа на отпътуване! Освен ако вие не се съгласите писмено. В противен случай туроператорът трябва да ви върне вече платената сума в 7 дневен срок. Ако приемете оферта с по-ниска категория хотел, имате право да получите разликата в цената. Цената на почивката не може да бъде увеличавана 20 дни преди началото на пътуването. Изключение от това правило правят единствено транспортните и летищните такси.