Българският феномен - мартеницата, набира все по-голяма популярност в международен мащаб. Тази година това стана благодарение на български общности в различни точки на света, както и на интернет гиганта Гугъл.

След като мартеницата завладя поточните линии на фабриките в Китай, модата на белите и червените конци тръгна по света. Екипът на най-популярната интернет търсачка промени заглавната й страница в чест на нашенския празник. Когато човек влезе на google.com, там изгрява стилизирано лого на фирмата с българска мартеница. Промяната на сайта в чест на един или друг празник се нарича "дудъл". Подобно нещо се прави от 1998 година насам, а всеки човек може да изпрати предложение за дата, която да се отбележи.

Чествания на Първи март се проведоха и офлайн в много градове по света. Най-активна е българската общност в Австралия, която украси в бяло и червено дърво в центъра на Бризбейн. Участие в инициативата вземат също българи от Нова Зеландия и дори Макао. Активистите на Баба Марта са обединили усилията си в интернет сайта "Проект Мартеница".