Бум на жалбите срещу мобилните оператори. От началото на годината Комисията за регулиране на съобщенията е получила близо 900 оплаквания. Те са основно срещу автоматичното подновяване на договорите, неустойките и неспазването на кредитните лимити.

До две седмици законовите промени, които трябва окончателно да спрат тези практики, ще бъдат на гласувани в парламента.

Над 50 проверки срещу телекомите текат в момента. Само за последния месец мобилните оператори са глобени с над 2 милиона лева.

"Тези грешки за нас вече са съзнателни. И щом е така, няма да бъдат санкционирани с минималната глоба от 10 000 лева, а от 50 000 нагоре и санкциите ще набъбват, за да изиграят своята дисциплинираща роля", обеща председателят на КРС Веселин Божков.

До дни парламентът трябва да гласува законовите промени, които ще позволяват лесна раздяла с мобилен оператор. Един от телекомите прави това и сега, другите два са го въвели за новите си клиенти.

"Ставайки безсрочен, договорът влиза клаузата, която позволява на всеки потребител в рамките на един месец да може да подаде уведомление, с което той да откаже този оператор", заяви Иван Вълков от Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, НС.

Самите оператори са склонни да отпадне автоматичното подновяване на договорите, но не могат да се съгласят с искането да уведомяват клиентите си при надвишаване на кредитния лимит. Това била защита за тях, а не за потребителите.

Сега един от телекомите се проверява за забавени фактури в последните месеци. Докато проверката тече, мобилният оператор е въвел 60 дни гратисен период за разсрочено плащане, без да се спира телефонът.