Ваканциите на стотици наши сънародници са провалени, заради отменени екскурзии в Египет. Част от туроператорите обаче отказват да им върнат парите с оправданието, че вече са платили на хотелите, а те не признават форсмажорните обстоятелства.

Такъв е следният случай.

Пламен Иванов и Георги Патеров е трябвало да се срещнат за първи път на 26 февруари в самолета за Египет. Но се срещат пред офиса на туроператора, защото отказват да им върнат парите - по 300 лева капаро на човек. Екскурзията им официално не е отменена, но договорът им позволява да се откажат от пътуването 21 дни преди датата на заминаване.

Искате да ми кажете, че е готино в Египет, когато Гиза е затворено, не мога да видя пирамидите и Свинкса, разхождат се затворници с ханджари по 50 сантиметра, Египетския музей е затворен, защото са откъснали главите на две мумии и искате да ме убедите, че слънцето грее и всичко е прекрасно, гневи се Пламен Иванов пред служители на туроператора.

По закон туроператорът е длъжен да обезщети клиентите, чиито екскурзии са отменени.

Не, няма да върнем парите, категоричен е Петър Андреев, ухправител на туроператорска фирма. Казвам ви го по най-категоричния начин, на всички ще бъдат предложени други дати.

Законът категорично определя взаимоотношенията между клиент и туроператор в създалата се ситуация. И според него потребителят сам избира как да получи парите си обратно.

Туроператорът не трябва да си помисля за каквото и да е договаряне с потребителя или шикалкавене, защото законът изрично вменява задължения той да предостави алтернатива или да върне парите, независимо от избора на потребителите, обясни Богомил Николов, Активни потребители.