
Може ли и у нас влаковете да развиват скорост от над 150 километра в час? Едва ли който и да е пътник в някой от влаковете си представя тази скорост. Особено ако маршрутът им минава през една от онези отсечки, където влаковете ни минават с 20. А точно 160 километра максимална скорост е целта на първия голям железопътен проект, който ще стартира по оперативната програма "Транспорт" - рехабилитацията на жп линията между Пловдив и Бургас.
Не е случайно, че наричат трасето "железопътната" магистрала "Тракия". В съревнованието за съкращаване на пътя до морето сроковете изглеждат така: магистралата трябва да е готова лятото 2012 г., а високоскоростната жп линия от Пловдив до Бургас – 2014 г.
Днес бяха отворени офертите на кандидатите да модернизират железния път .
Индикативната стойност на проекта е 366 млн лв и трябва да е готов за 3 години, съобщи министър Александър Цветков.
До месец-два трябва да започне и проектът за рехабилитация на отсечката София-Пловдив.
"Когато бъде рехабилитирана отсечката между Пловдив и Бургас, ще има места, където влакът ще може да се движи със 160 км в час. А на всички останали - 130. Пътят Пловдив - Бургас ще се съкрати с 40-50 минути. Ние ще се постараем след като имаме и отсечката София-Пловдив тези 400 километра да се изминават за около 4 часа и половина. В момента влакът пътува до там 6 часа и половина", каза Милчо Ламбрев, генерален директор на ДП Национална компания "Железопътната инфраструктура".
Очакванията се, че от София до морето ще се пътува за 4 часа и половина през 2017 г.