Проблем в ходовата част на втория вагон е основна причина за дерайлирането на четирите вагона от композицията на международния влак Москва - София на 8 февруари т. г. Това каза пред журналисти днес Милчо Ламбрев, генерален директор на ДП Национална компания "Железопътната инфраструктура".

Досега изнесените данни сочеха като основна причина за инцидента счупена релса. Парчето, дълго 13 сантиметра се е счупило след динамичен удар.
       
Комисията, разследваща случая, все още работи, но най-вероятно това е причината, коментира Ламбрев. Основен ремонт на този участък от линията не е правен от 25 години, каза още той.
       
Седмица преди дерайлирането проверка на железопътната мрежа е била направена и не е констатиран дефект в релсите. Най-вероятна причина това да се случи са метеорологичните условия, както и амортизирания от дългата употреба материал, посочи Ламбрев.
       
Генералният директор на НКЖИ посочи, че навсякъде в страната се извършват извънредни проверки на железния път. Той изрази надежда, че това ще остане изолиран случай и подобен инцидент няма да се повтори.