Един от хотелите в Несебър се проверява за втори път това лято, тъй като липсват част от условията, необходими за четирите му звезди.
"Изисквания, като възможност за обмяна на валута, бръснаро-фризьорски услуги в хотела, няма в близост до входа пилони и стойки за знамена, няма близо до рецепцията термометър и барометър", обяснява Светла Янева – младши инспектор в КЗП- Бургас.
Хотелът може да остане с една звезда по-малко, ако несъответствията не бъдат отстранени в срок. Според собственика, изискванията в Наредбата за категоризация за смешни и няма как да се спазват от предлагащите "ол инклузив", тъй като си противоречат с изискванията на туроператорите.
"Което ми изисква "ол инклузива”, аз не мога да го променя, защото там пък имам други санкции. Например - банята с какво трябвало да бъде обзаведена - гребенче, какво беше, паста за зъби, четка за зъби - имам ги през другото време. Туроператорът казва: "Аз това не го плащам, не го искам", оправдава се хотелиерът.
Собственикът се сдоби и със заповед за временно затваряне на сауната и фитнес залата, докато не покаже документи, че са безопасни. Той ще обжалва всички актове.
И докато в 4-звездния хотел спорът е колко различни услуги се предлагат на туристите, в много от къмпингите и бунгалата край морето липсват каквито и да е условия за почивка. Къмпинг "Градина" е категоризиран с една звезда и според Комисията за защита на потребителите, отговаря на условията. Почиващите там обаче са на съвсем друго мнение.
"Пералните помещения не работят, пере се в мивките. Тоалетната се стремят да я поддържат чистачките, но те нямат препарати", оплаква се Елеонора Кирилова от Враца.
"Предлагат снимки в сайта и гледам - едно хубаво, бяло бунгало, с масичка, столове, всичко ОК. Дойдохме тук - леле ужас! Отпред бунгалото - дъските се разпадат, някаква мизерия, смрад - направо е под всякаква критика абсолютно всичко. За тия пари въобще не си заслужава", коментира Павлина Пецева от Враца.
За тези "удобства" летовниците плащат по 30 лева на вечер за бунгало. Повечето от почивалите тук, са категорични, че няма да повторят.
"Проверките, които сме направили са над 3 000, глобени са над 450”, обясни пред bTV председателят на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров.”Това е от началото на сезона. Предвидените наказания са различни имуществени санкции, като започнем от 500 лева и завършим с 30 000 лева максимална санкция. Административните мерки – временно затваряне на обект, спиране на информация, която може да въведе в заблуда потребителя, спиране и забраняване на стоки и услуги, представляващи опасност за живота и здравето на потребителя”, каза оше Лазаров.