
От миналия месец са в сила нови европейски правила за обществения транспорт. Те задължават администрацията във всяка страна-членка да формулира ясни изисквания към концесионерите на градските линии, така че на пътниците да им е топло, чисто и удобно.
Според превозвачите системата за чистене е безупречна. Всеки ден колите се метат и мият отвън, освен ако не замръзне водата. По-сериозно измиване на пътническия салон и седалките се прави веднъж седмично от частните фирми и поне три пъти в месеца в общинските. Тази чиста картина, обаче, изглежда размътена през очите на пътниците.
Въпреки наличието на различни нива на контрол, основната отговорност за хигиената във возилата се пада на шофьорите.
"Шофьорът носи пълна отговорност за почистването на автобуса, тъй като ако той излезе на линия с непочистен автобус, получава санкция", каза Ваню Стефанов, зам.-изпълнителен директор по Експлоатация, Столичен Автотранспорт.
При даването на концесиите единствено изискване по отношение на чистотата от страна на общината било кандидатите да притежават собствена автобусна мивка, сподели служител на частен превозвач. Честотата и интензивността на чистенето се определя от фирмите-изпълнители и се контролира от Центъра за градска мобилност.
