Застанал на тротоара възрастен мъж е блъснат от кола, чийто шофьор изгубил управлението над автомобила заради високата скорост. След като линейката пристига и отвежда възрастния мъж, двамата с шофьора никога повече не се виждат. А жертвата не е получил обезщетение.
20-годишната лекоатлетка Красимира Стойчева е буквално пометена на пешеходната пътека, при опит да пресече пловдивския булевард „6-ти септември". Когото е само на метър от отсрещния тротоар, Красимира е ударена от лек автомобил, който ненадейно увеличава скоростта на пешеходната пътека и спира на около 50 метра след нея.
Оказва се, че лекият автомобил е управляван от 26-годишна майка на 2 деца. Инцидентът се случва пред очите им. Малчуганите получават нагледен пример как да реагират в такава ситуация - вместо да се извини, разсеяната шофьорка пита къде има тоалетна.
По-късно пловдивските магистрати решават, че Красимира е виновна за пътния инцидент, а не шофьорката. Протоколът от КАТ бил грозно написан и затова е анулиран.
Това са само три от стотиците истории на блъснати пешеходци в страната.
Проблем има и от двете страни - и в поведението на пешеходците, и в поведението на шофьорите, обясни Богдан Милчев, началник на КАТ-София.
Той обаче се похвали с добри резултати в тази насока в София.
"От началото на годината в София има 19 убити пешеходци, но все пак това е спад сравнение с миналата година", заяви Богдан Милчев. "Поне 70% от водачите започнаха да спират на пешеходците, след като стартирахме акциите от началото на лятото".
По думите на Милчев от началото на лятото досега в София са глобени над 3 000 пешеходци за неправилно пресичане и над 1 500 шофьори за непредоставяне на предимство на пешеходците.
"С хиляди по-малко са пътните произшествия от миналата година. Нашите постоянни операции дават резултат. Все пак има още какво да се направи", заяви още Богдан Милчев.