Продължава разследването за вчерашния пожар във влака София-Бургас. Все още няма данни какви са причините за запалването на локомотива. Според изпълнитения директор на БДЖ основна причина за инцидентите в държавните железници са остарелите вагони.

Голяма част от вагоните и локомотивите в БДЖ са на повече от 30 години, но към този момент няма средства те да бъдат подменени.

Железниците имат нужда от 100 нови пътнически вагона, всеки от които би струвал на държавата около един милион евро.

"Този локомотив, например, е бил произведен 1982 г. Минал е всички прегледи. Но проблемът в БДЖ, както навсякъде, е във финансирането. За да имаме нормални, годни вагони и да се чувстваме като европейци, бих казал, за целта и съответните средства, които се отделят, трябва да са по европейски маниер, а това е ясен ангажимент на държавата", заяви Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ.