За момента жителите на крайните квартали на София няма да плащат за паркиране на личните си автомобили пред домовете си. За това увери Радослав Тошев, председател на комисията по транспортв Столична община за екип на "Тази сутрин", който беше на пл."Народно събрание".
Ние искаме да се въведат правила и зониране на целия град като единна система. Градският транспорт - да стане приоритет. Зонирането е идея, чрез която да се разчистят трасета за градския транспорт, обясни Тошев.
По думите му изграждането на подземните гаражи ще стане до 20 години. В момента има четири при метростанциите, но те не са довършени.
На площада беше и Вили Лилков от ДСБ, според когото трябва да се запазят преференциите на живущите в синята зона за минимални такси за паркиране и трябва да се ликвидира служебният абонамент. Лилков заяви и, че трябва да се помисли за осъвременяване на табелите за зонирането.
Мнение изразиха и гражданите на София. Според г-жа Григорова трябва да се ограничи достъпът до столицата с автомобили. По думите й градският транспорт е алтернатива, стига да е добра.
Емилия Хубавенска от своя страна попита защо парите, които ще се плащат за паркинг, ще отидат в градския транспорт. "Готова съм да плащам по 200 лв. наем за подземен паркинг, но като ми се вдигне възнаграждението", каза тя и попита - част от чия управленска програма е това предложение – на Борисов като бивш кмет, на и.д. Минко Герджиков или на новоизбрания градоначалник Йорданка Фандъкова.
Целия разговор чуйте в прикачения файл.