В рубриката "Бай Ганьо Европеец" ще ви покажем историята на Албена Соколова. Столичанката срещнала трудности в търсене на своите потребителски права. Историята, която ще видите може да ви изглежда твърде частна, но всъщност е показателна за това как дори в такива банални казуси има нужда да се намесят медии, за да се втурнат производителите да защитават правата на клиентите си.

Ето какво ни каза тя: "Преди 5 години решихме да си сменим 2 от прозорците с PVC дограма. Избрахме профили саламандър и сключихме договор с фирма "АлСистемс". Съгласно този договор те трябваше да изработят и да монтират два прозореца, като ние трябваше да заплатим цената 1 923 лв., което е съответно отразено в договора.

По-малкият от двата стъклопакета дава дефект още на първата година. По съвет от фирмата Албена Соколова изчаква да види дали и с другия няма да има проблем, за да ги оправи наведнъж.

"Преди 15 - 20 дни валя доста обилен дъжд при нас и видях, че стъклопакетът изпуска този път доста повече от другите. И съответно решихме да го подменим" - споделя Албена – "Обадих се до фирмата, разказах им за случая като им казах, че договорът ми е от 2004 г., тогава служителката каза: "Ами той тогава гаранционният срок отдавна е изтекъл". "Аз обаче й казах, че не може да изтече, тъй като съгласно приемателно - предавателния протокол гаранционният срок е 7 години. Тя много се учуди тъй като каза, че откакто тя е на работа, такъв гаранционен срок не съществува.

След дни Албена Соколова пак звъни във фирмата. "Тогава попаднах на друга служителка, която ми отвърна, че нейната колежка е пропуснала да ми каже, че стъклопакетът се взима, отремонтира се и всичко това отнема 3 дни време", разказва тя.

Според обяснението на въпросната секретарка, през 3-те дни на смяна г-жа Соколова трябвало да стои без прозорци...

Потърсихме отговора на фирма "АлСистемс". Инж. Любка Стоименова, собственик на фирмата отговори така: "Аз ще изпълня гаранцията й, за мен това е нищо, важно е да се запази усещането у клиента, че той е обгрижван, но той също трябва да се грижи за себе си. Грижата на клиента е да донесе договора си... Ние до момента нямаме такъв договор и съответно нямаме заведена рекламация по надлежния ред."

Още вчера г-жа Албена Соколова занесе лично в офиса на фирмата своя договор. Собствениците на "АлСистемс" обещаха проблемният стъклопакет да бъде подменен в срок от 10 дни.

"След като се съветвах с моята адвокатка, съм подготвила и жалба, която ще внеса в Комисия за защита на потребителите, защото съм притеснена от отношението на тази фирма към мен като клиент", сподели още възмущението си Албена Соколова.


Култура & LifeStyle

Спортните събития от деня

Гледай bTV на живо

Времетo