Четвърти ден български товарен кораб стои заседнал във водите на река Дунав край остров Батин.
Причината е сподът на нивота на реката под кота "нула".

Нивото на река Дунав достигна до рекордно ниско ниво - най-ниско от 60 години насам. За да не бъде блокирано корабоплаването, от днес плавателните съдове минават по нов маршрут.

Очаква се край Русе нивото да спадне с още 5 см през следващите дни. В българския участък на реката от Силистра до Сомовит има 14 участъка, които са под критичния минимум от 250 см, а 6 критични участъка са с минимални дълбочини от 160-170 см.

Това създава реални пречки за нормалното корабоплаване и разбира се носи загуби за фирмите, които превозват товари.


 

Четвърти ден български товарен кораб стои заседнал във водите на река Дунав край остров Батин.

Причината е спадът на нивото на реката под кота "нула". Подобно равнище е регистрирано преди 6-7 години.  Прогнозата за следващите два дни е нивото да се понижи с още 5 см.

Общо 30 са критичните участъци по реката, като най-сериозно е положението край Батин, Вардим и Белене.

При Русе днес водните стоежи са "минус 12 см" спрямо условната кота "нула", а прогнозата за следващите два дни е нивото да се понижи с още 5 см, информираха от агенцията "Проучване и поддържане на река Дунав".