
Две трети от пилотите заспиват по време на полет - стряскащата информация дава специално изследване. Данните дадоха мотив на европейската транспортна федерация за акция, която цели да се намали работното време на авиаторите. Всички гледни точки по темата събра Габриела Наплатанова.
Когато ви предстои полет минава ли ви през ум дали пилотът на самолета е в кондиция и достатъчно отпочинал.
Гинка пътува за Съединените щати. Там през февруари 50 души загинаха при самолетна катастрофа край Бъфало - една от сочените причини - умора на екипажа. В Америка работното време на екипажите ще бъде намалено с цел безопасност. В Европа изследване, поръчано от Европарламента показва - 80% от пилотите на регионални авиокомпании споделят, че се е случвало да задремят по време на полет.
"Европейската асоциация на пилотите казва не на икономиите, които водят до риск за безопасността на пътниците и здравето на екипажите", заяви Екатерина Йорданова, председател на съюза на транспортните синдикати.
По европравилата екипажите могат да работят нощем до 12 часа, а денем до 15 часа. Пилоти и стюардеси днес стартираха разяснителна кампания за намаляване на това време.
Преди влизането ни в Евросъюза родното законодателство е било по-хуманно и е позволявало само 12 часа работно време, от които 8 да са в полет. В предишни години за изпълнение на чартърите с туристи през лятото е позволявано увеличение на работното време до 15%, ако лекарите позволят. Тази година това не е правено.
"Тази година, вероятно заради свиването на дейността на авиацията, нито една българска компания не е поискала такова увеличение и това не създава по никакъв начин проблем с натовареността, което пък да повлияе на безопасността на полетите", съобщи Лилчо Лилов, директор на Авиационна безопасност.
Въпросът за работното време на пилотите от европейските компании трябва да бъде решен от Европарламента. С кампанията днес са били запознати и родните евродепутати преди да тръгна в командировка със самолет.