На летище София откриха най-големия безмитен магазин в България
Новата зона е изпълнена по най-модерните съвременни европейски и световни стандарти
От Стопанската камара са притеснени от възможни верижни фалити в икономиката ни
Над 60 милиарда лева повече са просрочените междуфирмени задължения у нас. В резултат на финансовата криза те са нарастнали с над 60 на сто. Данните са на Стопанската камара.
От организацията са притеснени от възможни верижни фалити в икономиката ни.
Ако до миналата година компаниите у нас са дължали просрочени задължения едни на други за около 100 милиарда лева, то кризата е променила нещата. По оценки на Стопанската камара тази сума е нараснала до 160 милиарда лева. За сравнение - това е около 2 пъти целия Брутен вътрешен продукт на страната
"Големият проблем е, че в тези условия на намален брой поръчки, значи фирмата произвежда, продава и доставя стоката и услугата, но няма насреща плащане в договорния срок", коментира Камен Колев, зам. председател на БСК.
Така колелото се завърта - вие дължите и на вас ви дължат. Но, докато вие не си съберете парите, не може да върнете дълга. Едновременно с това приходите на компаниите, с които те са планирали да обслужват задълженията си, са намалели с 10 на сто. Така фирмите се блокират една друга и създават опасност от верижни фалити
"Това е реална възможност за тези верижни фалити, което означава, че трябва да се мисли за ускоряване на процедури за събиране на вземания, за начини за продаване на тези дългове. В момента няма къде да се продават. Защото даже и вие да сте коректен, след като не ви платят, вие не може да се разплатите с вашите доставчици и контрагенти, тоест влизате в този кръг на междуфирмена задлъжнялост", каза още Колев.
Изходът от кръга обаче не е ясен. Според икономисти това е повишената производителност и ръст на икономиката. Те обаче зависят от това как фирмите се разплащат. Така кръгът се затваря.
Новата зона е изпълнена по най-модерните съвременни европейски и световни стандарти
Компании с повече от 45 милиона потребители се считат за много големи онлайн платформи и за тях важат по-строги правила
Влаковете ще са двуетажни и електрически