Десет месеца след като регулаторът в енергетиката задължи ЧЕЗ да върне месечното отчитане на електромерите в Западна България, компанията продължава да засича показанията им веднъж на три месеца. Задочният спор между енергийното дружество и Държавната комисия по енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) продължи и днес.

Ако стягате седмичния бюджет за годишната почивка, знаете ли колко пари да оставите в резерв, за да сте сигурни, че ще стигнат за сметката за ток? Може би, приблизително сте наясно за сумата, освен ако не чакате изравнителната сметка за последните 3 месеца. Отчитането на тока всеки месец в Западна България и сметките равни на едномесечното потребление ще започнат да се връщат чак през септември.

"Ако стартираме едномесечното отчитане в началото на септември, ще са ни нужни 3 месеца, за да се случи това при всички клиенти. Трябват ни 15 седмици", заяви Любош Павлас - регионален мениджър на ЧЕЗ България.

След като десет месеца регулаторът чака да бъде изпълнено решението му електромерите да се отчитат 12 пъти в годината и днес от регулатора бяха категорични, че най-късно до ноември процесът на връщане на старото положение трябва да приключи.

"Комисията не е променила становищато си по отношение на преминаването към едномесечно отчитане", каза Пламен Денчев, член на ДКЕВР.

А от ЧЕЗ пак напомниха, че чакат регулаторът да се отрече от решението си. Казват, че най-трудно им е да намерят нужния допълнителен персонал. А процесът ще струва 14 милиона лева.

"Четирите милиона са средства за техника - софтуер, автомобили. Десетте милиона са разходи за наемане на персонал", обясни Радослав Димитров.

Преди месец регулаторната комисия заплаши ЧЕЗ с отнемане на лицензията, ако не върне в срок стария начин на отчитане. Засега обаче тази драстична мярка остава в дълбок резерв. 

Междувременно стана ясно, че от днес клиентите на ЧЕЗ могат да се абонират за "подсещане", че е време да си платят сметката за ток. За да бъде избегнато спирането на тока, компанията ще изпраща  SMS съобщения два дни преди датата, на която изтича срокът за внасяне на парите.

Абонатите на ЧЕЗ могат да активират услугата с регистрация на кратък номер 170077, на интернет адрес www.cez.bg или на място в центровете за клиенти на ЧЕЗ на територията на Западна България. 

Известието, което клиентите ще получават, ще съдържа стойността на задължението, както и датата, след която ще бъде прекъснато електрозахранването.

ЧЕЗ очаква услугата значително да намали броя на изключванията на тока заради неплатени сметки. От началото на годината те са средно по 20 хиляди на месец. В момента токът се спира едва след закъсняло плащане на изравнителната сметка за електроенергия.

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето