Коланът за пътуващите в автобуса е задължителен, но почти всеки пътник не спазва това.
"Не сме свикнали, когато се возим в автобус да ги слагаме, нямаме тези навици. Просто сме в България”, казва Христо Георгиев.
Задължение на шофьора е да информира пътниците, за поставянето на колани. В повечето случаи обаче водачите не го правят.
"Защо трябва да се предупреди? Той всеки един човек трябва да знае задълженията си. Не мога да дебна аз всеки какво прави и какво струва”, заяви шофьорът на автобус Юри Йорданов.
Има и случаи, в които пътникът дори и да иска да е изряден не може, защото коланът заяжда. Глобата е 50 лева и се плаща от пътника, но тъй като повечето автобуси у нас дори не са оборудвани с колани на седалките, често от КАТ си затварят очите.
"Тъй като и те изпълняват разписание, едно такова глобяване води до много сериозно закъснение във времето на автобусите. Обикновено се предупреждават пътниците да сложат коланите и след като бъде изпълнено разпореждането на полицията, автобусът се освобождава да пътува”, обясни Атанас Джунов - началник на КАТ Хасково.
У нас повечето автобуси са стари и имат колани само на предните седалки. Ако мястото в автобуса не е оборудвано с предпазно средство, пътникът не може да бъде санкциониран.
