Техническа неизправност в автобуса е основната причина да се случи това нещастие. Това заяви 61-годишният шофьор на злополучния Чавдар Господин Господинов. Той бе изписан днес от "Пирогов" и се прибра с близките си в Ямбол.

Спомените на Господинов са ясни, нито за момент не е губил съзнание. Ето какво разказа той:

"Аз се движа все едно в един снаряд, неуправляем, туй ми са думите, кръст ми е, избих толкова хора, вината е моя - защо се качих на този неизправен автомобил. Нито крачна, нито ръчна, по-нашему казано блокаж, трябваше да изкърти асфалта - няма, нула спирачен ход."

Трагедията според него станала за броени секунди

"Първите, които видях, проснаха се като пилци, само успях да извикам на пътниците "Бягайте назад". Едно само ми влезе в ума - да набия в гората, иначе десния завой щях да го взема, а долу имаше още 200 човека щях да избия".

За мен живот след тази трагедия няма да има, заяви още шофьорът и допълни.

"Животът за мен свършва, какво да се промени, при тези обстоятелства, животът ми е черен".

Господинов е разпитан в столицата като свидетел по делото, единственият обвинен засега е собственикът на автобуса.

bTV се срещна с управител на фирмата, правила техническия преглед на автобуса

Фирмата е от Елхово. Ето какво каза той:

"При нас манипулация, от измервателните уреди през софтуера, до разпечатката, няма как да станат".

Възможно ли е на мястото вместо този автобус да е минал друг автобус и в компютъра да са записани параметрите над друг автобус?
"Не, просто не е възможно".

След като Чавдар-ът се преобръща, версиите за това къде е вината тръгват по различни пътища.

"Прокарват се приказки, че спирачната система не е в ред, значи органите ще покажат дали спирачната система не е в ред или не е използвана. Много от очевидците казват, че спирачната система въобще не е ползвана", заяви управителят на фирмата за технически прегледи.

При огледа на мястото на инцидента следи от спирачен път не са открити. Според Продан Савов, спирачната система не е можела да не се задейства, защото при този модел автобуси, системата е разделена на два кръга и когато единият откаже, другият се задейства ръчно от водача. Експертизата на автобуса приключва най-късно до месец.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето