С 50% е нараснал броят на загиналите водачи на мотоциклети, сочи официалната статистика. На прага на сезона, в който рокерите излизат на пътя bTV потърси причината за инцидентите и как да бъде намален броят им.

Две трети от катастрофите в страната с мотор стават заради самите водачи. Преди няколко години Светлозар Ботев, зъболекар по професия, се е разминал на косъм със смъртта. Губи за секунда внимание, не може да вземе завоя, навлиза в насрещното движеща се кола и се блъска челно.

"Истинските проблеми започват оттам нататък. От осем месеца съм по болници, седем операции, и забравих за професията си общо взето", споделя Светлозар.

Според експерти една от основните причини за многото смъртни случаи на мотористи е ниската им квалификация, високата скорост и това, че карат без каски. Крачка напред в по-добрата подготовка на младите водачи на мотори на пътя са въведените допълнителни часове за шофиране в градска среда.

"Досега какво се случва 12 часа полигон и чупи си главата, но отговорността е твоя. Това е абсурдно да продължи, смята изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Володя Киров.

Според преподавателите обаче е нужно да се въведат още няколко нови категории АМ и А2, които да запълнят пропуските при подготовката на младите водачи в категория А и М - за мотопеди, мотоциклети и скутери, както и специална категория АТВ.

"По важното е хората да не излизат на пътя с М категория, а да управляват мотоциклет от 350 кубика, който един човек, който го е карал пет години трудно ще се справи с него", коментира председателят на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

От Съюза на преподавателите по авто -мото подготовка заявиха още, че се очаква двойно поскъпване на курсовете за категория А, но не уточниха от кога. 

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето