Рекетира ли ни ЧЕЗ - енергийната компания  в Западна България, и докога ще нарушава държавната забрана за тримесечно отчитане на сметките за ток?

"За много кратък период време компанията се преструктурира. Това е една от причинете да не отговорим на очакванията на потребителите", обясни в студиото на "Тази сутрин" Радослав Димитров, шеф на дирекция "Обслужване на клиенти" към ЧЕЗ.

Разходи, а не глоба - така определи Димитров сумата, която се плаща при включване на абонат в мрежата. "Когато някой не си плати, наш служител посещава адрес и преустановява захранването, след като потребителят заплати такса за направените разходи. Нормалната такса е 40 лв., 80 лв. е за експресно включване", обясни той.

Това е услуга, която се извършва от наши служители и в нея влизат транспортни разходи, заплати и осигуровки, уточни Димитров.

Той подчерта, че в долната част на фактурата се съдържа т.нар. "важна информация" за абоната – пресрочено плащане, кога е следващият срок за плащане и кога ще бъде преустановена услугата.

"Ако е изминал тримесечен период и не е платена сметката, има 21 дни, в които може да го направи и едва след това пристъпваме към спиране на тока", напомни Димитров и допълни:

"ДКЕВР утвърди общи условия – правилата, по които обслужваме нашите клиенти. Промяната им е тромава процедура и отнема месеци. Ние спазваме 100% своите ангажименти. Уведомяваме три месеца по-рано своите потребители за всякакви мерки".

Дали сме възможност за договаряне на отсрочване на плащанията заради условията на газова криза, заяви още шефът на дирекция "Обслужване на клиенти".

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето