Рекетира ли ни ЧЕЗ - енергийната компания в Западна България, и докога ще нарушава държавната забрана за тримесечно отчитане на сметките за ток?
"За много кратък период време компанията се преструктурира. Това е една от причинете да не отговорим на очакванията на потребителите", обясни в студиото на "Тази сутрин" Радослав Димитров, шеф на дирекция "Обслужване на клиенти" към ЧЕЗ.
Разходи, а не глоба - така определи Димитров сумата, която се плаща при включване на абонат в мрежата. "Когато някой не си плати, наш служител посещава адрес и преустановява захранването, след като потребителят заплати такса за направените разходи. Нормалната такса е 40 лв., 80 лв. е за експресно включване", обясни той.
Това е услуга, която се извършва от наши служители и в нея влизат транспортни разходи, заплати и осигуровки, уточни Димитров.
Той подчерта, че в долната част на фактурата се съдържа т.нар. "важна информация" за абоната – пресрочено плащане, кога е следващият срок за плащане и кога ще бъде преустановена услугата.
"Ако е изминал тримесечен период и не е платена сметката, има 21 дни, в които може да го направи и едва след това пристъпваме към спиране на тока", напомни Димитров и допълни:
"ДКЕВР утвърди общи условия – правилата, по които обслужваме нашите клиенти. Промяната им е тромава процедура и отнема месеци. Ние спазваме 100% своите ангажименти. Уведомяваме три месеца по-рано своите потребители за всякакви мерки".
Дали сме възможност за договаряне на отсрочване на плащанията заради условията на газова криза, заяви още шефът на дирекция "Обслужване на клиенти".