Двама българи се оплакаха, че са били зарязани от автобус в Букурещ.

Любомир Маринов и колегата му заминали за румънската столица за един ден по работа. Двамата си купили още от София двупосочни билети по редовна линия.

"На билета пишеше, че автобусът тръгва за България в 16:30 от определено място. 20 минути преди часа бяхме на мястото, чакахме до 16:45 часа, но рейс не дойде", разказва Любомир. Момчетата се обърнали към местните полицаи, които им дали телефон, за да се обадят на фирмата-превозвач.

"Жената от фирмата каза, че ще ни даде телефона на шофьора, за да му се обадим на него. Разговорът обаче прекъсна преди тя да ни продиктува телефона", разказва още потърпевшият. "Взехме метрото и отидохме до посолството". Любомир разказва, че едва в посолството им обърнали внимание. Там от консула разбрали, че автобусът всъщност тръгва в 16:00 часа, а не в 16:30 часа, както пишело на билетите им.

Според Богомил Николов, изпълнителен директор на Българската национална асоциация на потребителите, нищо не пречи на момчетата да заведат иск, с който да претендираме за материални и не материални щети. По думите му асоциацията не разполага с точни данни колко такива иска са спечелени досега в България. "Много малко българи завеждат дела на този етап, но мисля, че има шансове да се спечели, стига да ползваме адвокати", категоричен е Богомил Николов. По думите му в момента хората често се опитват сами да се справят и допускат процесуални грешки, затова са важни услугите на адвокат.