
Рубен Сантана, пасажер от катастрофиралия испански самолет, е искал да слезе от борда, но от екипажа не са му позволили, предаде АФП.
Роднини на загиналия съобщиха за испански медии, че той е пращал съобщения от мобилния си телефон, докато специалисти са опитвали да отстранят техническата неизправност, станала причина за едночасовото закъснение.
"Не ни разрешават да излезем. Всички врати са заключени", се казва в съобщение до съпругата на Сантана, която го е помолила да напусне самолета.
Има данни за още няколко пасажери, на които не е било разрешено да слязат от борда. Според правилата капитанът лично трябва да одобри подобна молба, уточнява агенцията.
При катастрофата загинаха 153 души. По чудо оцеляха 19 души, някои от които в критично състояние. Сред жертвите е и българката Антоанета Кожухарова - майка на младата надежда на Реал Мадрид - българинът Мартин Кожухаров.
В Испания е обявен тридневен траур в памет на загиналите при трагичния инцидент.
Жертвите ще бъдат погребани на 1 септември в Мадрид, обяви кметът на столицата Алберто Руис Галярдон, цитиран от Франс прес. Погребалната церемония ще започне в 20 ч. местно време (18 ч. по Гринуич) в катедралата "Алмудена".Процесът по идентифицирането на жертвите днес продължава. До момента са разпознати едва 50 тела. Идентифицирането по пръстови отпечатъци е възможно само при 59 от загиналите, каза вчера вицепремиерът Мария Тереса Фернандес де ла Вега.
Самоличността на останалите 94 тела ще се определи чрез ДНК-тестове.
При излитането на катастрофиралия самолет левият двигател не се е запалил, противно на първоначалните свидетелства, твърдят днес испанските вестници, цитирайки експерти, проучили видеозаписи на катастрофата.
Неизлъчвани публично видеозаписи на испанската дирекция на летищата и въздухолпаването (Aena) не показват пламъци при двигателя, посочва в. "Паис". "Самолетът се е издигнал, след това се е разбил на земята и после се е запалил", допълва вестникът.
Пред "Паис" директорът на гражданската авиация Мануел Батиста твърди, че е имало повече от един технически проблем. Проблем с единият двигател не може да бъде причина за катастрофа. Като се добавят и други причини обаче, самолетът наистина може да падне, казва той.
Самолетът не е имал достатъчна мощност при излитането, посочва в. А Бе Се, цитирайки източници, близки до разследването.
Позовавайки се на източници от гражданската авиация, в. "Мундо" отбелязва, че части от левия двигател са се откъснали и са повредили кормилото в опашната част на самолета, което нарушило равновесието му и довело до падането.
Генералният директор на "Спанеър" заяви вчера, че "всичко направено със самолета е в съгласие с правилата и нормите". "Спанеър" призна, че пилотът е сигнализирал преди излитането за проблем с прегряване при вентилационен отвор, но той е бил решен според правилата.