
Той добави, че полицейският труд не е примамлив. Напускането на служители става с предизвестие от един месец, а процедурите по конкурсите за назначаване на хора продължават около 6 месеца и дотогава поне половината от кандидатите си намират друга работа, отбеляза министърът. Той добави, че това е голям проблем за системата и си струва да бъде разглеждан в контекста на предстоящите промени на Закона за МВР.
В отговор на въпрос за ефективността от поставените макети на патрулни коли - "Пътна полиция", по републиканската пътна мрежа, министърът каза, че тази кампания е изцяло финансирана от фирмата "Ролпласт" и е по нейна идея. Мотото на кампанията е "Шофирането не е игра" и цели намаляването на тежки пътни произшествия, каза Миков.
Макетите на полицейски автомобили са монтирани в основата на билбордове, на които са изобразени послания към водачите и пътниците, призоваващи за повече внимание на пътя, посочи министърът. Покрай магистрали и първокласни пътища са разположени общо 50 билборда, добави Миков. Според него посланието на кампанията е сполучливо.
Инцидентите на пътя в периода от април 2008 г., когато са монтирани билбордовете, до 31 май 2008 г., са намалели, отбеляза той. Според данните в посочения период са регистрирани 139 катастрофи по-малко, в сравнение със същия период на миналата година. Загиналите са с петима по-малко, а ранените - с 8.
Целта на кампанията не е да стряска шофьорите, а да подсеща за това, което може да им се случи, коментира министърът. Местата за разполагане на билбордовете са съгласувани с МВР и в близост до тях има истински автомобили или полицейски патрули, каза Миков.