
Как стачката на превозвачите се отразява на бизнеса, който зависи от тежкотоварните превози.
Има ли недостиг на шофьори и камиони заради протестите и чака ли се поскъпване на цените на курсовете?
Въпреки по-скъпите горива, товарните превозвачи работят на цени от преди една година. Ако обаче цената на превозите се повиши, това ще се отрази и на стоките. Първите, които ще усетят по-високите цени на превозите са вносителите на плодове и зеленчуци.
"Голяма част от цените се формират от превозите, защото стоките ни пристигат главно от Холандия и превозът е едно голямо перо", обяснява Стефан Митов.
Ако нямаш достатъчно пари, за да си купиш собствени камиони, единственото, което ти остава, за да продължиш да правиш бизнес, е да разчиташ на услугите на транспортните фирми.
"През последната една година няма никакви промени относно транспорта, но вече...всички превозвачи искат увеличение на цените", допълни Стефан Митов.
В един от складовете получават киви от Нова Зеландия, ананасите са от Коста Рика, а черешите от Гърция. За да дойдат в София, те са пътували по море и суша. Всяко повишение на цената по веригата кораб-влак-камион оказва влияние по формиране на крайната продажна цена.
"Колкото може ще се стараем докато може да задържаме цените, но е явно, че по някакъв начин трябва се актуализират цените", каза още Митов.
Въпреки поскъпването на горивата, засега цените на превозите държат постоянно ниво, главно заради голямата конкуренция в бранша. А въпреки протестите, превозвачите намират начин хем да са на улицата, хем да изпълнят заявените предварително курсове.
Протести срещу високите цени на бензина и дизеловото гориво заливат цяла Европа. В няколко страни през следващите дни ще бъдат обявени общи стачки.