За последната година дизелът е поскъпнал с 70 ст. В резултат - вече има фалити на български фирми. "Със сигурност ще има протести на превозвачите, защото те трябва да се борят по някакъв начин за хляба си и да бъдат чути. Но от друга страна, това ще доведе много бързо до сериозни негативни последици за цялата българска икономика", заяви Димитър Николов.
Шофьорите казват, че са готови да излязат с камионите си на протести.
"То е ненормално. В Испания горе долу е 1 евро, 2 лева, а тук е 2.50. Не е ли срамота? Заплатите какви ни са на нас? Колкото там ли?", възмущава се Валентин Гергов.
Какво може да направи кабинета - според бранша - две неща. Да въведе облекчения за превозвачите при плащането на акциза върху горивата или да повлияе на пазара на горива, на който нямало реална конкуренция и съществуват съмнения и за договорки между търговците.
Иван Кадурин зарежда преди поредния курс. Сравнява цената на дизела у нас с Азербайджан, за където ще пътува. Там струва 30 цента литъра.
"Стана много скъпо дизеловото гориво, намаля и транспортът. То стана по-скъпо от Европа", коментира превозвачът.
Шофьорите не вярват, че ще помогне екстравагантен ход като на колегите им в Съединените щати - да направят молебен за по-ниски по-цени на горивата.
