Няма да има възрастово ограничение за автобусите. Въпреки, че беше един от радетелите на идеята, днес транспортният министър се отметна. Ивайло Московски обеща обаче строги технически изисквания, които няма да допуснат по пътищата да се движат изключително стари возила.

Срещу идеята да има възрастово ограничение се възпротивиха малките превозвачи. Най-голямата фирма за обществен транспорт в Търговище пресмята, че ако има лимит за годините, от 50 ще останат не повече от 10 автобуса за цялата община.

"Има поддържан автобус, технически изправен, технически неизправен, а не нов и стар. Автобусният парк в България отразява като цяло нивото на живот на хората и на държавата ни. Не може в една държава, където минималната заплата е 120 евро, да изискваме да се карат автомобили и в автобуси да се возят хората, които струват 300 000 евро", коментира Красен Колев.  

Заради честите инциденти с автобуси пътниците се страхуват да се качват на стари рейсове. Големите превозвачи също са против ограничение само по възраст.

От бранша смятат, че не възрастова граница, а сериозни технически изисквания към автобусите може да подобри сигурността. Според тях обаче трябва да се затегне драстично контролът по пътищата.

Големите превозвачи предлага за дълги разстояния да се изисква автобусите да отговарят минимум на евростандарт „3” за техническо оборудване, което значи, че те ще са най-много на 15 години, по-комфортни, с колани и оборудвани с най-важните системи за сигурност и безопасност.

"Такива ограничения не са масова практика в Европа и света и звучат малко изкуствени, по-скоро популистки. Но истината е, че техническото състояние на един автобус е това, което гарантира сигурността на пътниците”, заяви Ивайло Константинов.