
Транспортният министър Петър Мутафчиев се надява до няколко месеца да приключат техническите експертизи на звеното за разследване към Министерство на транспорта за причините за пожара във влака София-Кардам. За целта ще бъдат изискани и материалите от следствието.
Като проблем за забавянето на експертизите министър Мутафчиев посочи това, че експертите на министерството са допуснати по-късно до изгорелите вагони.
Транспортният министър даде съвместна пресконференция с френския експерт Жан-Жерар Кьониг, който от два дни е в нашата страна, за да помогне при изясняване на причините за пожара във влака София-Кардам. Кьониг е директор на френското бюро за разследване на произшествия на наземния транспорт. Той е у нас по покана на министър Мутафчиев.
Френският експерт каза, че миналата година между България и Франция е реализиран съвместен проект, при който е представен докладът от разследването на инцидента във Франция – във влака Париж – Мюнхен от 2002 г, при който загинаха 12 души. Тогава от френското транспортно министерство са направени 17 препоръки за подобряване на безопасността при ЖП превозите – сред тях са подобряване на реакцията на персонала на железниците при кризисни ситуации, подобряване на системата за предупреждаване на пътниците и други.
Основна тема и тогава е било заключването на вратите на влаковете. Френският експерт бе категоричен, че не може да се допусне някой пътник случайно да отвори врата по време на движение на влака и да падне.
Според френския експерт българските експерти са събрали много информация около инцидента. Тепърва обаче предстои събирането и на още информация, която да бъде анализирана. Кьониг коментира, че времето, което е бил у нас, е твърде малко, за да може да направи повече заключения. Той изрази готовност да помогне с всички възможни средства за установяване на причините за трагедията.