Инспекторите от автомобилна администрация са хванали 800 нелегални таксита и маршрутки. Шофьорите им са глобени, а колите са спрени от движение, но реално инспекторите не могат да гарантират, че нелегалните курсове няма да продължават. Константин Караджов разказва за предстоящите промени в Закона за автомобилните превози.

За разлика от лицензираните превозвачи, така наречените "копърки” могат да си позволят да не плащат глобите и дори да продължат да работят. Спряната от движение кола се прехвърля между фирми и наказанието вече не важи.

След няколко месеца Автомобилната инспекция ще получи правото още на пътя да откача предната табела на нелегалните таксита и маршрутки. Колата ще домува половин година на платен паркинг за сметка на собственика си. А табелите ще се връщат в КАТ. При повторно нарушение, наказанието ще е цяла година.

С новия закон, за първи път ще се въведе и възрастово ограничение за шофьорите, които возят групи с деца. Засега няма спор по-долната граница от 25 години. Автобусните превозвачи обаче възразяват срещу забраната за шофьори над 60 години.

"Ние правим анализи на ПТП, когато станат - това са най-внимателните хора. За нас те са най-надеждните шофьори и ще бъде много жалко, ако се наложи да се разделяме с някой от тях”, коментира Валентин Василев.

От Автомобилна администрация казват, че годините между 25 и 60 са съгласувани с Академията на науките и синдикатите. Правилата ще важат и за училищните автобуси.

"Основният ни критерий при избора на фирмата превозвач е лиценз и застраховка към лиценза. Желателно е автобусът да бъде нов, комфортен, качествено обслужване, шофьорът да бъде разбран", обясни Марияна Колева.

Друго изискване е автобусите, които возят деца, да не са по-стари от десет години. Нов автобус от европейски производител излиза на превозвачите не по-малко от половин милион лева.