Специалистите, когато са видели състоянието на влака след пожара са казали, че пожарът не може да огъне така вагона и, че тук има нещо друго, някакъв катализатор, защото това, което гори във вагона - одеалата, дървените конструкции, не може да доведе до такова състояние на влака, заяви в предаването "Тази сутрин" на bTV Олег Петков, изпълнителен директор на БДЖ.

Той допълни, че съгласно нормативните документи вратите на вагоните трябва да стоят заключени по време на движение. Шефът на БДЖ обаче беше категоричен, че вратите лесно биха могли да бъдат отворени от пътниците.

Той се извини, че не може да даде повече информация от показанията на шафнера, който е бил разпитан, но няма право да говори, защото тече следствие. Рано или късно ще се даде отговор на всички въпроси, категоричен бе изпълнителният директор на БДЖ.

Железницата е била, е и ще си бъде най-сигурният транспорт. Инцидентът не е железопътно произшествие, инцидентът е пожар във влака, заяви Олег Петков. Той каза още, че БДЖ прави собствено разследване за трагедията край Червен бряг, извън следователите.

Първо се изясняват причините, технически експертизи, правят се анализи, всички действащи лица, които са служители на железниците са разпитани и то не по един, а по два пъти, уточни Олег Петков.

По думите му, БДЖ за 2007 година е на печалба, но това са икономически резултати и те не трябва да се бъркат с цялостното състояние на железниците. И ако БДЖ е на печалба, то това е от продажба на имоти, заяви Олег Петков.