99% причината за възникване на пожара е някакъв катализатор – нещо, което трябва да възпламени огънят, заяви в интервю за предаването главният ревизор по безопасността в БДЖ Кирил Ангелов.
По думите му вагоните се гледат много внимателно. Те минават периодично на щатен преглед, освен това и на ежедневен преглед. Всичко, което не отговаря на изискванията по сигурността на влака или на вагона се отстранява и се заменя с ново, каза още Ангелов.
По думите му в деня преди инцидента са сменени осем отоплителни тела, като е почистено и под телата от прах.
Много се третира темата за заключените врати, защото има загинали хора пред вратите. Действията на шафнера в спалния вагон са адекватни. Той е отворил вратите и е извел пътниците, но там е имало време, смярта главният ревизор по безопастността в БДЖ.
Пожарът е бил в кушет вагона, където шафнерът взима пожарогасителите на колегата си от спалния вагон и оттам дърпа внезапната спирачка. Влиза и се опитва да потуши огъня, докато през това време чука по вратите, обясни Ангелов.