От 111 плажа в Бургаско, 33 посрещат летовниците без стопани. Дори опитите на регионалното министерство да ги направи атрактивни, като намали концесионната такса с 30 % и увеличи срока за отдаването им под наем на пет години, не доведоха до наплив от кандидати.
Това превръща безстопанствените крайморски ивици в изключително опасни зони. Освен, че не се почистват, на тях няма и охрана. Спасители няма, но плажуващите не са малко.
Освен като фестивална зона на Spirit of Burgas, централният плаж на Бургас е предпочитан и от летовниците, заради удобната инфраструктура наоколо. Въпреки че плажът е пълен с туристи, стопанин за него не се намери. Проблемни се оказаха няколкото срутени постройки, превзели част от ивицата.
За две от съборетините още се водят дела за премахването им. Една от идеите е, ако бъдат спечелени, държавата да приспадне сумата за събарянето им от концесионната такса. За да няма нещастни случаи, сега често се налага спасителите от съседния плаж да се притичват на помощ.
„Една англичанка ни се обадиха на Централния плаж, която я бяха изкарали хора и беше оставена на брега. Лично аз и от другия пост отидохме, помогнахме на жената, взе я линейката и е в добро състояние", разказа Павел Иванов, който е спасител на Северен плаж – Бургас.
Според спасителите жертви на Централния плаж все още няма само заради по-спокойното море това лято.
„По наредба, минимално обезопасяване на плаж е такъв, на който са сложени табели, че е неохраняем, че къпането е забранено и хората носят отговорност за себе си. Поне за този плаж, който е градски, една или две обходни двойки ще свършат някаква работа. Все пак, да се контролират хората горе-долу, когато времето е по-опасно", смята Николай Иванов – председател на Асоциацията по водно спасяване – Бургас. Проблем е и мостикът, който попада в ничия зона - от едната страна е охраняем, от другата - не.
В Приморско няма къде да се паркира, а проблемът е от години. Жителите на Приморско се вдигнаха на протест срещу "паяците” в града. В общия устройствен план на града, приет през 2006 г. няма предвидени места за паркиране. Протестиращите твърдят, че частната фирма, която вдига автомобилите сама слага знаците, ограничаващи паркирането
„Знакът, най-вероятно, е бил свален, защото заповедта ми е от 15 юли. В тази заповед изрично са били описани улиците, в които се извършва репатрация на автомобилите. Другият проблем са документите, издавани при репатриране на автомобил”, смята кметът на Приморско Лиляна Димова.
Кметът на община Приморско съобщи, че основният проблем е липсата на паркоместа. Новопостроените хотели нямат. Общината дава възможност на проблемните улици да се прави годишен абонамент, които струва общо 100 лева. Засега има купени само 1 000 общински паркоместа. Решение на проблема с паркирането в Приморско засега няма. Няма и свободни парцели за нови паркинги. От своя страна данъчните започнаха проверка на фирмата, която вдига колите.