Столична община да вземе двe от местата за паркиране под земята в района на НДК, за да облекчи престоя в центъра. Това предлагат от ПП-ДБ и „Спаси София“ и очакват преговори между общината и държавата за прехвърляне на собствеността.

„Коментирахме и желанието ни помещения, предвидени за паркинги под НДК да бъдат дадени на СО и отново да бъдат паркинги. Те в момента са държавни и не се използват по предназначение. Има достатъчно пространство ,за да се направят публични паркинги там“, заяви общинският съветник Борис Бонев в „Лице в лице“.

Според общинските съветници, ако подземните паркинги при НДК започнат да се управляват от общината може да осигурят около 400 места и те да бъдат част от Синята зона със същите условия за ползване от гражданите. Сега според тях по предназначение се ползвал само частен подземен паркинг в района.

И от Центъра за градска мобилност отчитат, че паркоместа в зоните не достигат. Дневно в тях спират между 50 и 55 000 коли. По думите на Борис Бонев в бюджета за 2024 г. за първи път са заложени средства за проектирането на 15 квартални паркинги.

„Заложени са средства за довършването на съществуващи, но недовършени през годините паркинги, например буферния паркинг за над 200 автомобила на метростанция „Сливница“, до метростанция „Младост 3“. За строителството на третата линия на метрото в кв. „Левски“ също е предвиден буферен паркинг“, посочи Бонев. 

Борис Бонев коментира и оставката на зам.-кмета по строителството в София Иван Матов. 

„Важното е, че г-н Матов си тръгва от Столична община по взаимно съгласие и без скандали, а не като обвиняем, както обикновено си тръгваха зам.-кметовете на Йорданка Фандъкова през няколко мандата нейно управление. Не виждам нищо скандално или притеснително. След като кметът и г-н Матов не са намерили правилния начин да работят заедно по темата със строителството, е нормално да се разделят и да бъде назначен нов такъв. Знам, че няма скандал и няма съмнения за корупция, явно просто не са се сработили. Това е напълно нормално“, заяви общинският съветник.

По думите му ПП-ДБ и „Спаси София“ са заварили тежко наследство от ГЕРБ.

„Заводът за отпадъци, гробищните паркове, тежки скандали и тежки корупционни разкрития се направиха само за първите ни 6 месеца управление. Ние заварваме една община, която 20 години е управлявана като бащиния от ГЕРБ и понякога това, което сме очаквали да бъде, се различава съществено с реалността, която е много по-тежка. Най-важното е, че заварихме тотална липса на проектна подготовка – пари има, но проекти няма“, заяви общинският съветник.

„Все още получавам сигнали за фирми, печелили обществени поръчки при предишните управляващи, които в момента на тях пак щели да им връщат „кеш бек“, защото не били сигурни – можело да се върнат пак и не искали да си развалят отношенията с тях. Подготвяме документация и ще изпратим тези казуси към прокуратурата. До такава степен е проникнала тази корупция – до най-малката обществена поръчка“, каза общинският съветник.

Бонев каза, че днес в Комисията по транспорт в Столичния общински съвет ГЕРБ са саботирали доклада за въпросния паркинг под НДК.

„Не го подкрепиха на практика без мотиви. Нямаше аргументи, въздържаха се на гласуването и заради това докладът не беше приет. Това ми напомня на форма на отмъщение на ГЕРБ за това, че загубиха изборите в София, защото 20 години тази партия не успя да реши проблема с паркирането. През цялата им кампания говореха за това, че сме щели да дърпаме ръчната спирачка на София. С тези техни действия те са тези, които я дърпат. Шокиран съм от тяхното поведение, защото очаквах, че след тежката загуба на изборите ще са си взели поуки, че се модернизират като партия и ще започнат да подкрепят решенията, котио са добри за града, но явно това не е така“, обясни Борис Бонев.

Снимка: bTV

„Понеже знам, че общинските съветници в София са на късата каишка на г-н Борисов, отново ще се наложи да се обърна към него и да го попитам „Защо, г-н Борисов, вашата група в общинския съвет саботира доклад за това общината да получи паркинги в центъра на София“. Обръщам се към г-н Борисов да възложи гласуване в полза на софиянците“, каза Бонев.

Той коментира и поддръжката на уличната мрежа в столицата.

„Тя се извършва по договори, сключени от предишното ръководство. Въпреки това, в момента се възлагат кърпежите, има много по-строг контрол върху изпълнението на тези дупки. Договорите за почистване и улична поддръжка и озеленяване са така направени, че изтичат малко преди изборите, предишното ръководство ги е подновило и сега ние сме заложници на тези договори. Въпреки това, при договорите за почистването само за първите 3 месеца тази година има много повече глоби, отколкото за цялата минала година“, допълни Борис Бонев.

Снимка: Ладислав Цветков

 

По думите му до седмици групата им внася доклад за осветлението.

„С ударна инвестиция от 20 млн. лв. ще подменим оставащите 75 000 лампи, които не са LED. Спестените пари от сметките на ток в размер на няколко милиона ще инвестираме за изграждането на ново осветление, а поддръжката на LED осветлението да бъде поне в рамките на 5-годишната гаранция“, заяви Бонев.