Любовта към модата винаги е била заложена у нея. Най-ранните й детски спомени са свързани с рисуването, но не тръгва смело към мечтата си.

Следвайки желанието на родителите си да има по-практична професия, тя завършва Факултета по журналистика и масова комуникация към СУ „Св. Климент Охридски“. Започва да работи в сферата на маркетинга и рекламата още на 16-годишна възраст, което й помага да намери златната среда между комуникацията и изкуството.

Снимка: Евгений Милов

След като прекарва повече от десет години в индустрията, тя решава, че е крайно време да остави всичко зад гърба си и да се върне към желанията на онова 7-годишно момиченце, което някога е била. Прави крачка напред, въпреки че прекъсва кариерата си в голяма рекламна агенция в София, където заема висока мениджърска позиция, за да учи в London College of Fashion.

Животът й в Лондон й дава ценен опит както в професионален, така и в личен план – тя става още по-дисциплинирана, борбена и уверена как да оцелява в един изключително корпоративен и йерархичен свят. Всичките й познания, страстта към модния дизайн и интересите й се припокриват и така тя намира пресечната точка между всичко, което обича.

Снимка: Евгений Милов
В поредицата ни „Жените на България“ ви срещаме с Ирина Лазова – кънтри мениджър на онлайн платформата за пазаруване Answear.

Да бъдеш част от модната индустрия изглежда впечатляващо отстрани. Всички виждаме красивата страна на нещата, но реалността е по-сурова и не толкова привлекателна, споделя тя.

Браншът не е забавление с грим, красиви образи, модели, снимки и луксозни имения, а огромен труд, особено за дизайнерите и за тези, които работят в производството. В бързата мода е дори по-страшно, защото се пускат колекции всяка седмица.

Снимка: Евгений Милов

Нямаш време за нищо – очаква се да бъдеш креативен и да твориш, в противен случай можеш да изпаднеш от бранша, разказва Ирина. Трябва винаги да следиш и конкуренцията, която в този бранш е съсипваща.

Ирина поема ролята на кънтри мениджър на Answear през 2018 г. Компанията оперира на 11 европейски пазара, включително в България, като разширява значително портфолиото си и дава достъп до разнообразие от марки и стилове.