Нови видове изкуствен интелект създават фалшиви човешки лица, които могат да заблудят всеки. Целта на този бизнес е, например, компания да закупи „фалшив“ човек, с който да рекламира свой продукт.

Материал, публикуван във „Вашингтон пост“, разкрива страховитите мащаби на този бизнес. Снимки на несъществуващи хора вече се използват масово в рекламни кампании, уебсайтове за запознанства и други. Фалшивите хора могат да бъдат използвани и за илюзорно създаване на етническо разнообразие във фирми.

Снимка: Screenshot / Generated.photos

В повечето случаи става въпрос за компютърно генерирани образи на човешки лица, но една от компаниите вече се стреми да създаде изцяло несъществуващо човешко тяло.

Софтуерът, който се използва за направата на „снимките“ е свободно достъпен, като с него са генерирани всички снимки в този материал – сред тези портрети няма нито един, който да е на реален, съществуващ човек.

Снимка: Screenshot / Generated.photos

Изкуственият интелект, разработен за тази цел, разполага с богата база данни на стотици хиляди човешки лица. Той „подбира“ различни лицеви черти и създава удивително убедителни „хора“.

Компаниите, които продават фалшивите хора, казват, че те могат да бъдат използвани в кампании с „противоречиво“ съдържание, като разяснителни брошури за престъпления, реклами на секс продукти и други от сорта. Традиционно за този тип бизнес трудно се намират истински хора, които да се съгласят да бъдат модели.

Снимка: Screenshot / Generated.photos

Уебсайтове като Generated.photos и thispersondoesnotexist.com предлагат богат избор на фалшиви хора, които са абсолютно неразличими от истински.

Можете сами да тествате дали разпознавате истинско човешко лице от компютърно генерирано с уебсайта whichfaceisreal.com

Експерти алармират, че бързо развиващия се изкуствен интелект може да доведе до още по-големи злоупотреби онлайн, защото вече е трудно „фалшивите“ хора да бъдат разграничени от истинските.

Снимки на несъществуващи хора са открити във „Фейсбук“. Използвани са от трол профили, които рекламират дадени идеи или политически кампании. Проблемът на тези снимки е, че те трудно могат да бъдат проследени до първоизточника им, тъй като реално те са създадени на случаен принцип от машина.

В друг случай профил в социалната мрежа „ЛинкдИн“ на жена с име Кейти Джоунс също е използвал компютърно-генериран човек. Профилът бил свързан с редица официални лица във Вашингтон, като според специалните служби на Съединените щати носел „всички знаци за шпионаж“.

От „Вашингтон пост“ разговарят с редица специалисти от бизнеса. Според тях големият проблем е, че фалшивите хора вече са тук, но обществото няма нужните умения, за да ги разпознава успешно. Това може да доведе до скок на онлайн измамите, шпионажа и разпространяването на фалшиви новини.