Седмица преди изборите паветата от главната улица във Ветрен ги няма, по пътя е разположена строителна техника с агитационни материали по нея.

Когато виждат екипа ни, работниците изоставят валяците. Те отказват да кажат за кой работят и какво точно правят. Във Ветрен знаят, че местен бизнесмен и кандидат за кмет прави пътя.

В общината не знаят какво прави кандидатът за кмет. „Седмица преди изборите за мен това е чиста политическа поръчка ударно правят ремонти, показани, които ще бъдат с изключително лошо качество”, каза главният архитект на община Септември. Вместо работниците на пътя във ветрен идват случайни хора, които защитават строителството.

Писмо от пътната агенция със съгласие фирма „Чепинска кариера" да дари ремонт на пътя, се разпространява в местната преса.

Бившият кмет каза, че няма как да знае каква е стойността на проекта, защото това е дарение. „Вижте магистралата колко струва, разделете на 3 и ще получите каква е стойността на така нареченото дарение”, каза главният архитект.

Най-малко 4 млн. струва километър магистрала. По сметката на главния архитект, отсечката от пътя трябва да излезе около милион и 300 000 лв. Сума, която би трябвало да е непосилна за фирма, която няма дейност вече четири години. 

Последният отчет на Чепинска кариера е от 2011 г. - декларира 3000 лева печалба и половин милион задължения. Фирмата не се занимава със строителство, поне според търговския регистър.

От пътната агенция не отговориха на въпроса ни каква е стойността на проекта. Не е ясно и защо държавата приема дарение от фирма, която според търговския регистър не работи от години.

Докато екипът ни снима, двама мъже също пристигат с камера и микрофон и започват контраинтервю. Снимачният екип следи нашия по време на целия ни престой в септември.

Архитектът на общината е категоричен, че това е основен ремонт. За него трябвало да има инвестиционен проект с оценка за съответствие, да бъде издадено разрешително за строеж и да бъде избран изпълнител. „Не може за една селска тоалетна да се изисква разрешение за строеж, за подмяна на главен път  с подмяна на настилката и основата, да не се иска разрешение за строеж”, категоричен е той.

Под въпрос е и съдбата на махнатите от пътя павета. Паветата са собственост на пътната агенция и тя носи отговорност за съдбата им. в предизборния щаб на кандидата за кмет срещаме случайните хора, които се появиха да защитават ремонта на пътя.

Като журналист в екипа, който снимаше работата ни, се изявяваше Димитър Комсийски. Колеги от регионалните медии ни увериха, че Комсийски не е репортер, а ПР в екипа на Марин Рачев.

Самият Марин Рачев не отговори на мобилния си телефон.

  • Административният съд в София потвърди избора на Йорданка Фандъкова
  • Съдът обяви изборите в Пловдив за законни
  • Съдебната битка за Пловдив продължава
  • В добрички съд броят недействителните бюлетини от вота
  • В няколко града гледат дела за касиране на местния вот
  • Оставки в софийското БСП след местния вот
  • Съдът гледа делото за изборите в Благоевград
  • Битката за местната власт се мести в съда
  • Протестите срещу кмета на Семчиново продължават
  • БСП ще иска касиране на изборите в част от градовете

„В момента пътят въобще не е завършен, това зависи от фирмата изпълнител на проекта”, каза инж. Дончо Атанасов от АПИ. По думите му цената, посочена от главния архитект на града, е значително по-малко от това, което обикновено АПИ предвижда за ремонти на републикански пътища.

На въпрос дали държавата е взела дарение от фирма „Чепинска кариера” без да знаят какво е то, Атанасов отговори, че това не е вярно. „Това е желание на фирмата да извърши този ремонт”, категоричен е той.

„Това дали „Чепинска кариера” е или не е строителна фирма не ни вълнува. Ежедневно се управлява контрол и не се извършва нищо незаконно”, каза още Атанасов. Той допълни, че всички дейности до сега подлежат на контрол и ще бъдат проверени.