„Много неща ми минаха през главата..., но това, което стана в БДЖ, доведе до спад на мотивацията у мен.” Така коментира причините за своята оставка бившият изпълнителен директор на БДЖ Йордан Недев. По думите му това е убийствено за предприятие в състоянието, в което се намират държавните железници.

„За да реформираш БДЖ, трябва всеки ден да ходиш там със страст,” каза още Недев, който се оттегли от поста си, след като финансовото министерство спря субсидията за компанията заради необслужен кредит.

Бившият директор на БДЖ чувства, че предал транспортния министър Ивайло Московски, с когото работел добре, и колегите си.

От назначаването си Йордан Недев си партнирал добре и с екипа на финансовото министерство. „С г-н Дянков имахме достатъчна и тясна комуникация,” отбеляза той, но посочи, че в летните месеци в тази комуникация имало затишие.

„Почувствах липса на упора. Веднага след спирането на субсидията не получих необходимия контакт, за да разбера какво се случва,” обясни Йордан Недев и добави, че стечението на всички тези обстоятелства е довело до неговото решение да напусне държавните железници.
„БДЖ е сложна структура – много хора са ангажирани с проблемите там,” отбеляза бившият директор.

Йордан Недев отрече категорично слуховете, че си е тръгнал председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров, с когото били „изключителен тандем”.
„Винаги сме вземали едно решение и сме действали в една посока,” посочи Йордан Недев.

„Никой от моите колеги не си подаде оставката,” отбеляза той и коментира, че явно събитията в БДЖ не са били достатъчни, за да се случи това.

„Мога и без онези 140 милиона мостови кредит, за който се говореше миналата година... Изведнъж обаче се спира нещо, което считам за абсолютно необходимо, нещо, което съм считал за аксиома, т.е. база, на която градим нашата политика,” каза бившият шеф на БДЖ и добави, че това разклатило вътрешните му устои на ръководител.

Проблемът с много хора в БДЖ е, че те живеят в друг свят, смята Недев. Според него „от чисто икономическа гледна точка предприятията трябва да са частни, защото иначе са безстопанствени”. Той уточни, че говори за БДЖ „Товарни превози”.

По думите на Йордан Недев „Пътнически превози” е „едно особено животно” и заради другите му функции, включително социалната. „Това обаче не означавало, че не може да има професионален мениджмънт,” каза бившият изпълнителен директор на железопътната компания. Според Недев един от проблемите в БДЖ е, че ръководството се сменя с всеки политически цикъл.