Биляна Гавазова е сред най-известните лица в родния тв ефир. През седмицата тя е един от водещите на bTV Новините, както и на рубриката „Чети етикета” в сутрешния блок „Тази сутрин”. Родена е в Шумен през 1981 г., където завършва ШУ „Епископ Константин Преславски“ със специалност „История". Журналистическата си кариера започва като репортер в “Дарик радио” – Шумен, впоследствие се прехвърля в “Дарик” в София. През 2010 г. започва работа като репортер във вече закритата телевизия PRO BG, а след това и в bTV. Биляна е сгодена за бизнесмена Тодор Христов, с когото имат един син Алек.

Въпросите задава Анна Сапунова за в. „Златна възраст“.

     

- Здравейте, Биляна. Разкажете как минават дните Ви, между ежедневните задължения, грижите за малкия Алек и воденето на новините и рубриката “Чети етикета”?

- Интензивно и динамично, в препускане бих казала, защото когато си ангажиран и уплътняваш работния си ден и времето извън него, то минава много бързо. Когато човек става в 4,00 - 5,00 часа сутринта, както аз, си мисли, че има повече време, но се оказва, че то никога не стига. Моите дни започват по тъмно, но често нямам възможност да отделя достатъчно време на сина си и семейството. Опитвам се да компенсирам в почивните дни... Между натоварената работа и домашните задължения се справям с много помощ от страна на съпруга ми Тодор, който е изключително всеотдаен баща. Проявява и сериозно разбиране към професията ми и това, че понякога се налага да отсъствам рано сутрин или късно вечер. Но заедно и с много любов в семейството се справяме и успяваме да поддържаме топлината и уюта у дома.

- Много хора с интерес следят рубриката Ви “Чети етикета”. Вие лично имала ли сте проблем с продукти, които сте купила?

- Усещам, че хората, когато пазарувам, ме разпознават и някак се притесняват от мен, дали няма да тръгна да проучвам и проверявам това, което купувам. Това показва, че си вършим работата в екипа на “Тази сутрин” и

ПОМАГАМЕ ТЪРГОВЦИТЕ И ХОРАТА, КОИТО ПРЕДЛАГАТ УСЛУГИ, ДА СА ПО-ВНИМАТЕЛНИ.

И аз, разбира се, съм купувала продукти с изтекъл срок, или не отговарящи на качеството, за което претендират. И винаги съм се опитвала да поправя това - да сигнализирам в съответната институция, да дам знак, че съм била ощетена като потребител. Личният ми опит е сериозен. Вкъщи внимаваме какво купуваме, най-вече заради детето. На пазара има всякакви продукти. И тук трябва да отбележа, че не винаги най-скъпото е най-хубаво, а някои от търговците разчитат точно на това - цената се надува и потребителят се лъже, че щом е скъпо, е хубаво. Затова е важно да четем етикета. Това може да ни спести и пари, и здравни проблеми.

- Какво мислите за медийната обстановка у нас? И по-конкретно корумпирани и продажни ли са медиите?

- Това е сериозно обобщение и обвинение. Медийната обстановка е сложна и има медии, които разпространяват фалшиви новини и не спазват етични правила, и не можем да се доверим като зрители, но bTV може да гарантира, че информацията, която поднася, е достоверна и обективна. Аз лично

ИМАМ ЧИСТА СЪВЕСТ, ЗАЩОТО ТОВА, КОЕТО КАЗВАМ, Е ДОСТОВЕРНО И ПРОВЕРЕНО.

- Разкажете за среща като журналист, която ви е впечатлила и няма да забравите.

- Сериозно е останал в съзнанието ми случаят с взривовете в Горни Лом. Беше преди да изляза по майчинство, водехме с Антон Хекимян сутрешния блок. Бях изпратена като изнесен водещ в Горни Лом. Беше ужасно усойно и студено, но не студа запомних, а историите на хората, които бяха загубили своите близки и бяха преживели истински ужас. В подобна ситуация си даваш сметка, че трябва да си по-благодарен за това, което имаш и да уважаваш мъката и страданието на хората. Да си коректен като журналист, но и да не забравяш човешкото в себе си.

- А как поддържате формата си? Зная, че спортувате...

- Да, винаги съм спортувала, много подвижен човек съм и се стремя да съм във форма, но в момента съм малко в застой, защото не успявам да се организирам, покрай усърдната работа по „Чети етикета“... Иначе обичам аеробиката, ходех и на фитнес, въпреки че ми е малко скучен.

Цялото интервю четете в последния брой на вестник „Златна възраст“.