1 USD
1.82481 BGN
Петрол
Bitcoin
$60,214.4

Защо кабинният екипаж сяда на ръцете си преди излитане?

Защо кабинният екипаж сяда на ръцете си преди излитане?

Основната роля на екипажа по време на полет е да гарантира сигурността на пътниците

Кабинният екипаж заема местата си на седалките по време на рулиране, излитане и кацане, както и в други моменти, когато капитанът му нареди, например в случай на силна турбуленция, пише Simpleflying.com.  

Но защо стюардесите седят на ръцете си по време на излитане и кацане? Отговорът е прост - това е мярка за безопасност. Седалката за стюардесите се различава от тази за пътниците и е предназначена да държи тялото им в твърда позиция, за да
да се сведе до минимум нараняването в случай на авария. Стюардесите седят с гръб и врат, плътно прилепени към седалката, коленете и стъпалата са събрани заедно, а ходилата им са здраво стъпили на земята. Ръцете им са поставени върху коленете или под под бедрата, а лактите им са прибрани навътре. 

Стюардесите трябва да могат да помагат на пътниците в случай на спешност, така че е важно да не се нараняват по време на полет. 

Тази позиция ограничава движението на тялото, като намалява вероятността от нараняване в случай на удар. Стюардеси, седящи с лице напред към пилотската кабина, стъпалата им трябва да са леко разположени зад коленете, докато тези, които са обърнати назад към опашката на самолета, трябва да са със стъпала, разположени леко напред. Съществува и вариант за кабинния екипаж, обърнат напред, който включва накланяне на брадичката към гърдите, за да се предпази от травма от камшичен удар.

Кога се прави това?
В тези критични за безопасността моменти кабинният екипаж заема позиции на седалките, както е указано от капитана. Целта е
да се запази тялото в стабилна поза, в случай на удар от непланирана аварийна ситуация. 

Обикновено кабинният екипаж заема тази позиция до момента, в който от пилотската кабина бъде подаден сигнал, че е безопасно да се движи в самолета. През това време те преминават и през "тих преглед", който ги подготвя за аварийна ситуация, при всяко излитане и кацане. Това включва осведоменост за аварийното оборудване на мястото, където се намира, за работата на вратите,
подадените команди, намиращите се наблизо пътници и всички визуални знаци извън самолета.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии