Илон Мъск търси втори човек, на когото Neuralink да постави мозъчен имплант
Първото изпитание на Neuralink върху хора обаче не премина напълно гладко
Мерките са част от битката на Джо Байдън с "ненужни такси"
Администрацията на Байдън издаде окончателни правила, с които изисква от авиокомпаниите автоматично да възстановяват парични суми за забавени полети и да оповестяват по-добре таксите за багаж или за отмяна на резервация, съобщава AP.
Министерството на транспорта заяви, че от авиокомпаниите ще се изисква да възстановяват автоматично парични суми в рамките на няколко дни за отменени полети и "значителни" закъснения.
Съгласно действащите разпоредби авиокомпаниите решават колко време трябва да трае закъснението, за да се пристъпи към възстановяване на суми. Администрацията премахва тази свобода на действие, като определя, че значителното закъснение е с продължителност най-малко три часа за вътрешни полети и шест часа за международни полети.
На авиокомпаниите все още ще бъде позволено да предлагат друг полет или кредит за пътуване, но потребителите могат да отхвърлят предложението.
Правилото ще се прилага и за възстановяване на таксите за чекиран багаж, ако багажът не бъде доставен в рамките на 12 часа за вътрешни полети или от 15 до 30 часа за международни полети. То ще се прилага и за такси за неща като избор на място или интернет връзка, ако авиокомпанията не предостави услугата.
По време на пандемията COVID-19 броят на оплакванията за възстановяване на суми нарасна рязко, тъй като авиокомпаниите отменяха полети, а дори и да не го правеха, много хора не се чувстваха в безопасност, когато споделяха самолетния салон с други пътници.
Авиокомпанията "Airlines for America", търговска група на големите американски превозвачи, отбеляза, че от средата на 2020 г. насам жалбите за възстановяване на суми в Министерството на транспорта рязко са намалели. Говорител на групата заяви, че авиокомпаниите "предлагат редица възможности - включително тарифи с пълно възстановяване - за да увеличат достъпността на въздушните пътувания и да помогнат на клиентите да направят избор на билети, които най-добре отговарят на техните нужди".
Групата заяви, че 11-те най-големи авиокомпании в САЩ са издали 43 млрд. долара за възстановяване на суми на клиенти от 2020 г. до 2023 г.
Министерството на транспорта издаде отделно правило, което изисква от авиокомпаниите и агентите за продажба на билети да оповестяват предварително какви такси събират за чекирани и ръчни багажи и за отмяна или промяна на резервация. На уебсайтовете на авиокомпаниите таксите трябва да бъдат показани при първото виждане на цената и разписанието от страна на клиентите.
Правилото също така задължава авиокомпаниите да информират пътниците, че имат гарантирано място, за което не е необходимо да плащат допълнително, въпреки че не забранява на авиокомпаниите да таксуват хората за избор на определени места. Много авиокомпании вече таксуват допълнително за определени места, включително местата на изходния ред и местата близо до предната част на салона.
Агенцията заяви, че правилото ще спести на потребителите повече от 500 млн. долара годишно.
Авиокомпанията "Airlines for America" заяви, че нейните членове "предлагат прозрачност и голям избор на потребителите" още при първото търсене.
Новите правила ще влязат в сила през следващите две години. Те са част от широката атака на администрацията срещу това, което президентът Джо Байдън нарича "ненужни такси". Миналата седмица министърът на транспорта Пийт Бутигиг обяви, че министерството му ще позволи на щатските служители в 15 щата да помагат за прилагането на федералните закони за защита на потребителите на авиокомпаниите.
Първото изпитание на Neuralink върху хора обаче не премина напълно гладко
Този въпрос е един от най-трудните за отговаряне на интервю за работа
Най-голямата част като приходи идва от пазара на българско вино в ЕС към Полша