„Аргументът, че от желание за печалба ние умишлено прокарваме съдържание, което прави хората гневни, е доста нелогичен“, каза ръководителят на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг пред американския Конгрес.
На изслушването бяха отправени обвинения, че социалната мрежа поставя на преден план своята изгода и не обръща особено внимание на въпросите, свързани със сигурността.
„Ние правим пари от реклами, а рекламодателите последователно ни казват, че не искат техните реклами да бъдат редом до съдържание, което е вредно и подклажда гняв“, каза Зукърбърг.
Той добави, че не знае някоя технологична компания да създава продукти, които правят хората гневни и депресирани.
В публикация в социалната мрежа след изслушването, която всъщност представлява имейл към всички служители на компанията, Зукърбърг допълнително отхвърля всички обвинения.
„Ако не ни беше грижа за обидното съдържание, тогава защо щяхме да имаме толкова служители, които да се занимават с това в компанията ни?“, попита той.
По-надолу в публикацията Зукърбърг описва всички инициативи на „Фейсбук“, които са ангажирани с благосъстоянието на потребителите ѝ. Той допълва, че най-тежко му е било да чете обвиненията как социалната мрежа влияе на децата и подрастващите.
„Ако обаче ще водим информиран разговор за ефектите на социалните мрежи върху младите хора, е много важно да започнем с пълната картина. Ние сме категорични, че ще проведем повече изследвания в тази посока и ще ги направим публично достъпни“, пише Зукърбърг.
„Когато разсъждавам върху нашата работа, мисля за истинското ѝ влияние върху света – всички тези хора, които сега могат да имат връзка с близките си, да създават възможности за себе си, да откриват общност. Именно заради това милиарди хора харесват нашите продукти. Горд съм от това, което всеки ден правим, за да подобряваме най-добрите социални продукти в света“, завършва шефът на компанията.