Днес всички говорят за блокирането на "Фейсбук" и платформите "Инстаграм" и "Уотсъп".
За компаниите, които използват "Фейсбук" за онлайн бизнес последствията са повече от липса на статуси и лайкове, казва експертът по киберсигурност Александър Свердлов.
"Тази зависимост е критична за бизнесите, които не са изградили резервни варианти. Много компании предоставят "логин" чрез "Фейсбук". Техните потребители не са могли да се свържат, например онлайн магазини", обяснява Свердлов.
Клиентите на таксиметровата компания, която управлява Илия Василев, използват и "Месинджър" за поръчка на кола.
"Това създаде грижи на нашите потребители и ние трябваше да реагираме бързо, за да използват някои от другите алтернативни канали", каза той.
Сривът стана часове след като бивша служителка на "Фейсбук" даде интервю за Си Би Ес, в което твърди, че мрежата дава приоритет на печалбите си пред това да пази потребителите от насилствено или поляризиращо съдържание.
"Фейсбук осъзна, че ако направи алгоритъма по-сигурен, хората ще прекарват по-малко време онлайн, а компанията ще прави по-малко пари", заяви Франсис Хауген.
Не всички обаче са недоволни от спирането на "Фейсбук".
Бившият служител на американските тайни служби Едуард Сноудън написам че за един слънчев ден светът е станал по-здравословно място.