Американското списание "Нюзуик" смени собственика си за втори път само за три години, предадоха световните агенции. Купувач на изданието е онлайн медийната група Ай Би Ти Медиа. В идните дни ще приключи операцията по покупката. Финансовите подробности, свързани с нея, засега не се съобщават, посочва БТА.

Ай Би Ти Медиа ще закупи марката "Нюзуик", както и дейностите по онлайн публикация на списанието, с изключение на информационния сайт "Дейли бийст", с който "Нюзуик" се сля през 2010 г.

Сп. "Нюзуик" започна да излиза през 1933 г., като негов издател беше бивш журналист от сп. "Тайм". От няколко години обаче изданието губи скорост. Изправено пред реалността на намаляващите продажби и приходи от реклама заради прехвърлянето на читателите към безплатни издания в интернет, списанието издаде последния си печатен брой през декември 2012 г. и после премина изцяло в цифров вариант.

Настоящият собственик на "Нюзуик" е медийната група Ай Ей Си. През месец май обаче тя обяви, че го продава, за да концентрира върху "Дейли Бийст".

Медийната група Ай Би Ти Медиа, основана през 2006 г., притежава сайтове като "Интернешънъл бизнес таймс", "Медикал Дейли", "Латин таймс" и др. Общо те имат 30 милиона читатели.

"Нюзуик", който често пъти избираше дръзки, впечатляващи, но понякога и полемични корици, беше продадено символично за един долар през 2010 г. от групата "Вашингтон пост" на калифорнийския милиардер Сидни Харман, преди да бъде препродаването частично на Ай Ей Си и да се слее с "Дейли бийст".