Пандемията с COVID-19 направи пътуването по въздух изключително трудно, но пък доведе до ръст на товарните полети в световен мащаб.
По данни на международната асоциация за въздушен транспорт електронните разплащания са се увеличили със 74%.
80 на сто от покупките в електронната търговия се транспортират по въздух. В България ръстът за карго полетите е между 10 и 15% за последната година.
Нарастването на товарните полети създава необходимостта все повече пътнически самолети да се преоборудват в товарни.
В част от хангарите на летище „Бен Гурион“ край Тел Авив звеното на израелската аерокосмическа индустрия може да преоборудва едновременно по 6 пътнически самолета в товарни.
"Ако имаме самолет на 20 години с 6000 летателни цикъла може да го запазим да лети повече от 20 години", казва Давид Гат, мениджър „Конверсия“
Пълната трансформация на машина отнема около 3 месеца и 1/3 от цената за купуване на нов товарен самолет.
У нас делът на товарните полети също нараства в пандемията. В една компания всички товарни самолети са конвертирани от пътнически - правят по 30-40 полета на нощ, като имат само по 25 минути от кацане да натоварят самолета и отново да излетят.
„Товарната авиация като процентно съотношение е 20% спрямо пътническите превози – освен багажа на пътниците пътническите самолети возеха карго всичкото това карго идва на нашия гръб- той слава Богу е здрав – работим за най-добрите карго превозвачи в света. Имаме готовност с разпространението на ваксините нашите самолети са оборудвани и можем да докараме в България, до която и да е точка ваксини, които биха могли да помогнат“, казва Константин Тасков, директор „Летателна експлоатация“.
Растежът в дейността на компанията й дава възможност да придобива по 1 самолет всяка следваща година. Прогнозите сочат, че постепенно и превозът на пътници по въздух ще се нормализира.