Парижани се втурнаха да си купуват велосипеди или да поправят каквото имат, за да избягват градския транспорт и да намалят риска да се заразят с новия коронавирус, съобщи "Ройтерс". В Италия правителството обяви, че ще субсидира част от покупката на нов велосипед, електрическа тротинетка или абонамент за споделено ползване на велосипеди, за да да насърчи елокогичното придвижване след ограниченията, въведени заради COVID-19.
Заради изискването за социална дистанция много по-малко хора ще могат да ползват автобусите и трамваите и ще бъдат принудени да потърсят алтернативни начини за придвижване като карането на велосипед.
В Париж, както и в други френски градове, властите насърчават по-безопасен и екологичен транспорт. Във Франция дори предложиха по 50 евро на желаещите да поправят стария си велосипед или до 400 евро за купуване на нов електрически.
Френската столица има повече от 1000 км велосипедни алеи. Кметът Ан Идалго иска да използва възможността да намали колите, като се възползва от обществената нагласа заради пандемията.
Властите в лондонския финансов квартал "Скуеър майл" обявиха, че ще затвори някои улици за автомобили, за да освободи повече пространство за пешеходци и велосипедисти, така че хората да могат да спазват социална дистанция, след вдигането на мерките за изолация.
Във финансовия квартал се намират "Банк ъв Ингланд", "Ландън сток иксчейндж" (стоковата борса) и застахователният пазар "Лойдс". Там работят 522 000 души.
Британският транспортен министър Грант Шапс дори заяви, че пътната инфраструктура на Великобритания ще бъде изменена, за да може да поеме повече велосипедисти.
Жителите на Амстердам в Нидерландия, както и на много други градове в Северна Европа, също са готови да пътуват до работните си места с велосипеди, но в други страни липсата на инфраструктура често ограничава тяхната употреба.
Пандемията от коронавируса увеличи търсенето на велосипеди и в Съединените щати, където също много хора искат по този начин да се предпазят от риска от заразяване в обществения транспорт.
Работещите се опитват да избягват препълнения обществен транспорт, където спазването на социална дистанция е предизвикателство, но по тази причина пандемията се отразява положително на някои производители на велосипеди.